Центр симуляційного навчання та оцінювання

  Одним з основних чинників високого рівня медичного забезпечення населення є якість медичної освіти у країні. Однак медична освіта стикається з численними проблемами  матеріально-технічного, морально-етичного та юридичного характеру. Студенти-медики закінчують університети, чудово опанувавши теоретичну частину медичної науки. Проте, на жаль, викладачі не в змозі в повному обсязі забезпечити викладання практичної частини вмінь та навичок біля ліжка пацієнта у зв’язку з етичними нормами відносин лікар-пацієнт. Однак, підключивши сучасні досягнення науки і техніки, можливо нівелювати цю прірву між теорією та практикою за допомогою симуляційних центрів.  При достатньому матеріально-технічному забезпеченні симуляційний центр забезпечує студентів платформою, на якій можливо здобути необхідні знання та вміння.

У КМУ було відкрито Центр симуляційного навчання та оцінювання, який дозволяє засвоювати та відпрацьовувати практичні навички на різноманітних манекенах і симуляторах. Таким чином, студенти по закінченні Університету підходять до реальних пацієнтів, вже володіючи великою кількістю різноманітних навичок.

Навчання в Центрі починається з освоєння загальномедичних маніпуляцій: різних видів ін’єкцій, десмургії, догляду за ранами різного характеру, катетерізації сечового міхура та встановлення шлункового зонду тощо. Надалі студенти переходять до освоєння специфічних навичок для різних спеціальностей: хірургічних навичок, починаючи від в’язання вузлів та ушивання ран і закінчуючи відпрацюванням ендоскопічних технік. Потім вони опановують різноманітні навички з акушерства та гінекології: від вагінального огляду, вимірювання розмірів тазу і закінчуючи прийманням пологів при різних передлежаннях плоду. Крім того, опановуються навички з різноманітних невідкладних станів, наприклад, зупинка серцевої діяльності, надання невідкладної допомоги пацієнтам з політравмою.

Також на базі Центру проходить відпрацювання командної та колегіальної роботи в стресових умовах та в умовах обмеженого часу, що потім дозволить в режимі реального часу рятувати життя справжніх пацієнтів.

У Центрі зроблена імітація лікарняної палати з можливістю спостереження за діями студентів через односторонню скляну стіну та камери відеоспостереження з записом, що дозволяє ретроспективно розбирати помилки та обговорювати методи їх виправлення.

У Центрі наявні наступні манекени та симулятори:

    • для підшкірних, внутрішньом’язових, внутрішньовенних ін’єкцій
    • для катетеризації сечового міхура у чоловіків та жінок
    • для встановлення назогастрального шлункового зонду та промивання шлунку
    • моделі для догляду за пролежнями, що демонструє різні стадії розвитку і  включає також пошкодження глибоких тканин рани зі струпом і хірургічні рани з відкритими краями
    • для відпрацювання вимірювання артеріального тиску
    • повнозростовий манекен для відпрацювання сестринських навичок
    • манекен для проведення люмбальної пункції та епідуральної анестезії
    • платформи з блоками для в’язання вузлів, з різною складністю
    • моделі, що імітують шкіру і м’які тканини для відпрацювання шкірного шва в різноманітних техніках, внутрішньошкірного шва та пошарове ушиття рани
    • для катетеризації центральних вен – підключичної, яремної та стегнової вен
    • для накладання кишкових анастомозів «кінець в кінець» та «кінець в бік»
    • для відпрацювання техніки пальпації прямої кишки з виявленням різних патологічних станів
    • для відпрацювання техніки пальпації передміхурової залози з різними видами патології
    • лапароскопічний тренажер, для відпрацювання техніки накладання швів та виконання оперативних втручань на органах
    • тренажери для відпрацювання навичок гінекологічного обстеження – вагінальне обстеження, бімануальне вагінально-абдомінальне обстеження з різними патологіями
    • тренажери для обстеження шийки матки з оцінкою її розкриття
    • тренажери для ушивання розривів промежини
    • симулятор вагітної жінки для відпрацювання невідкладних станів в акушерстві і гінекології і тактики ведення як нормальних пологів, так і з ускладненням їх нормального перебігу
    • для інтубації трахеї
    • для проведень трахеостомії та конікотомії
    • для симуляції пункційної декомпресії при напруженому пневмотораксі
    • для надання першої допомоги з оцінкою проведення СЛР
    • комп’ютеризований манекен для відпрацювання навичок невідкладної допомоги, з імітацією різних типів дихання та серцевого ритму, який дозволяє змінювати ситуацію в залежності від стану пацієнта

Центр симуляційного навчання для студентів-стоматологів

Сьогодні успіх людини в суспільстві багато в чому залежить не лише від її навичок та вмінь, а й від зовнішності. Зовнішність – це наша візитна картка. Саме лікарі-стоматологи можуть допомогти зробити зовнішність людини бездоганною. Що ж для цього потрібно?

Перш за все, лікар має бути висококваліфікованим спеціалістом, який володіє сучасними методами діагностики та лікування для створення ідеальної посмішки. Фундамент знань лікаря закладається ще в університеті. Саме там студент має створити міцне теоретичне підґрунтя для подальшої успішної роботи. Не менш важливою є практична частина навчання в університеті, яка у поєднанні з теоретичними знаннями дозволяє студенту стати повноцінним спеціалістом своєї справи.

Задля цього в Київському Медичному Університеті створено Центр симуляційного навчання для студентів-стоматологів. У Центрі студент може оволодіти всіма необхідними практичними навичками з кожного розділу стоматології. В терапевтичній стоматології навчання починається з освоєння алгоритму професійної гігієни ротової порожнини. Далі студенти проводять лікування карієсу, пульпіту та захворювань тканин пародонту. На заняттях з ортопедичної стоматології та ортодонтії студенти виконують усі види протезування та встановлення різних типів брекет-систем. Серед хірургічних маніпуляцій є видалення зубів, накладання швів та проведення місцевої анестезії.

У Центрі наявне наступне обладнання:
– набір для накладання систем кофердам;
– інструментарій для терапевтичного лікування (турбінний та механічний наконечник, алмазні та твердосплавні бори для препарування каріозних порожнин);
– фотополімерні матеріали для відновлення анатомічної форми зуба;
– відбиткові ложки, силіконові та альгінатні маси для отримання відбитків з щелеп;
– типодонти для препарування під ортопедичні конструкції;
– симулятори для проведення анестезій;
– набір хірургічного інструментарію для видалення зубів;
– симулятори для накладання швів на шкіру та слизову оболонку;
– ендомотори та ротаційні файли для інструментальної обробки кореневих каналів;
– симулятори для пломбування кореневих каналів;
– пародонтологічний інструментарій (зонди, типодонти);
– набір для фіксації брекет-системи.



15.05.2024
ПОДІЇ | Всі Події
30
ЛИП
Запрошуємо на тренінг психологічної самодопомоги «Як розібратись та зібратись в собі»
Тренінг відбудеться 30 липня 2024 року о 16:30 у змішаному форматі.
18 Липня 2024
НОВИНИ КАФЕДР | Всі новини
Новини кафедри внутрішніх та професійних хвороб
24-25 червня 2024 року у Київському Медичному Університеті на кафедрі внутрішніх та професійних х...
27 Червня 2024
Триває виробнича практика у студентів-медиків
Триває студентська виробнича практика на 4 курсі медичного факультету. Студенти продовжують ...
10 Червня 2024
Перебіг екзаменаційної сесії на стоматологічному факультеті
6 червня 2024 року на стоматологічному факультеті пройшов іспит з нормальної анатомії. Студенти п...
07 Червня 2024
Триває практика у студентів-медиків
Вже другий тиждень, як триває виробнича лікарська практика у відділеннях стаціонару  у наших...
29 Травня 2024
Новини кафедри педіатрії
21 та 23 травня 2024 року співробітники кафедри педіатрії, доцент Шевченко Тетяна Антонівна та Зл...
28 Травня 2024
ОФІЦІЙНІ ПОРТАЛИ
ПАРТНЕРИ | Всі Партнери