Кафедра психології

Київський Медичний Університет запрошує на нову магістерську програму «Клінічна психологія», розроблену провідними українськими психологами спільно з колегами з найбільшого університету Північної Ірландії Ulster University.

Програма поєднує в собі актуальний клінічний досвід українських фахівців та європейські стандарти, спрямована на підготовку психологів-практиків, які отримають міцний фундамент для подальшої роботи в будь-якому форматі та у будь-якому психотерапевтичному напрямі.

Випускники програми зможуть продовжити навчання і отримати спеціалізацію за напрямом «Психотерапія», що дасть ще більше можливостей для професійної самореалізації.

Зміст програми

Для абітурієнтів, які мають диплом бакалавра, вступ відбуватиметься за результатами ЄВІ та ЄФВВ.

Для абітурієнтів, які мають диплом спеціаліста або магістра, вступ відбуватиметься на вибір:

– за результатами ЄВІ та ЄФВВ

або

– за результатами фахових вступних випробувань в Університеті (співбесіда з іноземної мови і фаховий іспит з психології та педагогіки).

КОНТАКТИ:

Адреса: Київ, вул. Бориспільська, 2

Email: psychology@kmu.edu.ua 

Тел.:‭ +380 (63) 057 85 20

Telegram:‭ t.me/clinicalpsychologykmu

Перелік документів для вступу:

Строки прийому заяв та документів, конкурсного відбору та зарахування на навчання:

Реєстрація на фахові вступні випробування, які відбудуться в Університеті:

Денна форма27 500 грн за семестр (82 500 грн за весь термін навчання)

Заочна форма22 500 грн за семестр (67 500 грн за весь термін навчання)

Сплата здійснюється посеместрово, за рік або за весь термін навчання.

Вступник може частково компенсувати витрати на навчання за рахунок державного ваучера (номінал 30 000 грн).

Кучеренко Єгор Валерійович, завідувач кафедри, психолог, кандидат психологічних наук, доцент,
співзасновник та голова правління Українського інституту психосинтезу

 

 

 

 

 

Портфоліо Кучеренка Єгора Валерійовича

Біографічна довідка

Народився у 1983 році в Києві. Виховує сина й доньку.

Освіта

У 2005 році закінчив з відзнакою Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова за спеціальністю «Психологія» та здобув кваліфікацію «Психолог».

У 2011 році захистив дисертацію на тему «Розвиток професійного самовизначення майбутніх психологів» та отримав науковий ступінь кандидата психологічних наук за спеціальністю «Педагогічна та вікова психологія» (19.00.07).

У 2024 завершив навчання в докторантурі в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі. Здійснює дисертаційне дослідження на тему «Психологія лімінальності суб’єкта в період ранньої дорослості».

Досвід роботи

2003

Європейський університет фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу, практичний психолог.

2004–2005

Участь у проведенні незалежних досліджень у галузі політичної психології, помічник депутата.

2005–2006

Середня загальноосвітня школа № 276 м. Києва, практичний психолог.

2006

Приватна психологічна практика, особистісно-орієнтована психотерапія дорослих (психосинтез).

2006–2020

Працював за основним місцем роботи на кафедрі психології та педагогіки в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова.

2007–2008

ТОВ «Інститут секретарів», практичний психолог у допомозі безробітним, викладач психології та менеджменту.

2014

Отримав вчене звання доцента кафедри психології та педагогіки.

2018–2019

Доцент кафедри психології Національного університету біоресурсів та природокористування України.

2019–2020

Доцент кафедри загальної і медичної психології Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

2020

Доцент кафедри психології в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі.

З 2024 очолює кафедру психології в Київському медичному університеті.

Участь у проєктах, суспільна діяльність

Фундатор української школи психосинтезу, співзасновник та голова правління Громадської організації «Український інститут психосинтезу», співзасновник та голова Громадської організації «Українська асоціація психосинтезу та психотерапії».

Організатор та тренер молодіжної тренінгової школи «NEW TOP» на Закарпатті.

Брав участь у якості психолога-експерта в телевізійних проєктах «Абзац» та «Інсайдер» (Новий канал, ІCTV).

Співпрацював у якості консультанта-експерта та тренера з ЦСПК «Щасливе дитинство» та Громадською організацією «Жінки-берегині».

У 2013 році заснував освітній проєкт «Вища школа психосинтезу» та міждисциплінарний збірник наукових праць «Гуманітарний корпус».

З 2019 року член Східноєвропейської асоціації гіпнотерапевтів та клінічних психологів.

У 2020 році очолив Міжнародну програму професійної підготовки консультантів з психосинтезу (ITPPC) на базі тренерського складу Асоціаціі з розвитку психосинтезу (США).

З 2020 року по 2021 рік асоційований член European Federation for Psychosynthesis Psychotherapy (EFPP).

З 2021 року член European Psychosynthesis Association (EPA).

У 2022 році став співзасновником та провідним фахівцем волонтерського проєкту «Психосинтез у воєнний час».

Коло наукових інтересів

Теорія та практика психосинтезу, гіпнотерапія, коучинг, психологічний супровід пацієнтів з розладами харчової поведінки, професійне самовизначення особистості, психоконсультування сімейних пар, подолання сценічного хвилювання, розвиток стресостійкості медичних працівників, психологія лімінальності.

Основні наукові праці

Автор понад 100 наукових праць, зокрема 6 навчально-методичних посібників.

Розробив та впровадив в практику вищої освіти спеціалізовані та нормативні курси: «Робота практичного психолога в закладах освіти» (2008), «Психосинтез як метод психотерапії» (2009), «Соціологічні дослідження в системі освіти» (2009), «Професійний імідж практичного психолога» (2011), «Психологічний маркетинг» (2016), «Сугестивні техніки в професійній комунікації» (2020), «Психосинтез у воєнний час» (2023).

Кучеренко Є. (2014). Професійне самовизначення майбутнього психолога: теорія і практика. Київ : Видавничий Дім «Слово».

Кучеренко Є. (2017). Експериментальна психологія: пам’ятка на допомогу студентам. Ужгород : Видавництво «ФОП Сабов А. М.».

Кучеренко Є., Задорожня Т. (2018). Психосинтез у подоланні сценічного хвилювання учнів дитячих музичних шкіл. Херсон : ОНМЦКіМ.

Кучеренко Є., Психосинтез: теорія і практика психотерапії. Вінниця : ТОВ «ТВОРИ», 2018

Кучеренко Є. (2019). Гіпносугестивна стратегія в психосинтезі як психоедукація клієнта. Альманах гіпнологiї і психологiї. № 2 (3), 18-19.

Kucherenko Y., Rudnieva K (2020). Development of Stress Resistance of Medical Multiprofіle Workers by the Psychosynthesis Method. Interdisciplinary Approaches in Peace Studies. Levels of Analysis: from Individual to General. Editors: D. Schwartz, B. Gurstein, D. Galily. University of National and World Economy Bulgaria, Sofia : Unwe Publishing Complex. 167-186.

Кучеренко Є., Півень Л. (2021). Теоретико-методологічні засади застосування психосинтезу в роботі з розладами харчової поведінки. HUMANITARIUM, 44(1), 103-115.

Кучеренко Є., Хомич Г. (2022). Екзистенційна ситуація клієнта як підмурок у провадженні психосинтезу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки, 19(64), 47-56.

Кучеренко Є. (2022). Лімінальність суб’єкта як відкрита проблема в психології дорослого. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки, 20(65), 44-54.

Кучеренко Є. (2023). Ідентифікаційна невизначеність суб’єкта самопізнання в лімінальному стані. Психологія: реальність і перспективи. Випуск 20, 99-107. 


 

Вакуленко Олена Іванівна, завуч кафедри, психологиня, магістерка психології, фахівчиня з психологічного супроводу мобілізованих, волонтерка, членкиня Української асоціації психосинтезу та психотерапії, асистентка кафедри психології
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Біографічна довідка

Народилася у 1984 році в Києві. Заміжня.

Освіта

У 2023 році закінчила Університет Григорія Сковороди в Переяславі та здобула кваліфікацію магістра психології за освітньо-професійною програмою «Консультативна психологія».

У 2023 році отримала кваліфікацію тренера у Internazonal school of training and supervision «TrainingBOX».

У 2024 році отримала підвищення кваліфікації за хорватською програмою «Робота з ПТСР в умовах воєнного часу» (Associazon DOBRO DOBRIM DoDo).

У 2024 році отримала підвищення кваліфікації за програмою «Робота з ПТСР під час війни: від страждання до відновлення» (Міжнародна тренінгова компанія «Основа»).

Досвід роботи

З 2007 року – керівниця та власниця консалтингової компанії з італо-українського бізнес-партнерства.

2024

Психолог в Дарницькому районному у місті Києві територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Участь у проєктах, суспільна діяльність

2023

Волонтерка з психологічної підтримки педагогічного колективу в рамках соціально-психологічного проєкту «Науковий серпень» в Переяславі.Психолог в Дарницькому районному у місті Києві територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

2024

Психолог в Дарницькому районному у місті Києві територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

З 2024 року членкиня Української асоціації психосинтезу та психотерапії.


НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СКЛАД КАФЕДРИ


Півень Любов Валентинівна, лікарка-дієтологиня, психологиня, магістерка психології, сертифікована фахівчиня з психосинтезу, фахівчиня з роботи з розладами харчової поведінки, наукова співробітниця Інституту геронтології Національної академії медичних наук України, співзасновниця та членкіня правління Українського інституту психосинтезу, асистентка кафедри психології
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Біографічна довідка

Народилася у 1988 році в Києві. Виховує сина.

Освіта

У 2006 році закінчила з відзнакою Міжнародний медичний коледж та здобула кваліфікацію медичної сестри.

В 2012 році закінчила Національний медичний університет імені О.О. Богомольця і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педіатрія» та здобула кваліфікацію лікаря.

Проходила інтернатуру в 2013-2015 роках на базі КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» за спеціальністю лікаря-інтерна.

2019 року пройшла спеціалізацію за спеціальністю «Дієтологія» в Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика.

Пройшла у 2020–2022 роках навчання з психосинтезу у Вищій школі психосинтезу

У 2022 році закінчила магістратуру за спеціальністю «Психологія» в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі.

Досвід роботи

2015–2017

ЦПМСД № 1 Дніпровського району в місті Києві, лікарка-педіатриня дільнична.

2017–2019

ТОВ «Ренатус», генеральна директорка.

2019

ДУ «Інститут геронтології ім. Д.Ф. Чеботарьова НАМН України», наукова співробітниця лабораторії геродієтетики.

З 2019

ДУ «Інститут геронтології ім. Д.Ф. Чеботарьова НАМН України», наукова співробітниця лабораторії геродієтетики.

2019

Приватна дієтологічна практика.

2022

Приватна психологічна практика.

Участь у проєктах, суспільна діяльність

Співзасновниця та членкиня правління Громадської організації «Український інститут психосинтезу».

З 2020 року членкиня Української асоціації психосинтезу та психотерапії.

У 2022 році стала фахівчинею волонтерського проєкту «Психосинтез у воєнний час».

З 2023 року членкиня European Psychosynthesis Association (EPA).

Основні наукові праці

Alexander Vaiserman, Mariana Romanenko, Liubov Piven, Vladislav Moseiko, Oleh Lushchak, Nadiia Kryzhanovska, Vitaly Guryanov, Alexander Koliada (2020). Differences in the gut Firmicutes to Bacteroidetes ratio across age groups in healthy Ukrainian population. BMC microbiology, 1-8

Alexander Koliada, Vladyslav Moseiko, Mariana Romanenko, Liubov Piven, Oleh Lushchak, Nadiia Kryzhanovska, Vitaly Guryanov, Alexander Vaiserman (2020). Seasonal variation in gut microbiota composition: cross-sectional evidence from Ukrainian population. BMC microbiology, 1-9.

Kharchenko N.V., Romanenko M.S., Sineok L.L., Krasnienkov D.S., Zabuga O.G., Piven L.V., Naumchuk N.S., Sokolova G.G. (2020). Telomeres length in patients with type 2 diabetes mellitus and its relation to metabolic profile. Fiziologichnyi Zhurnal; 66(6), 49-55.

Півень Л.В., Кучеренко Є.В. (2021). Застосування психосинтезу у медико-психологічній допомозі при розладах харчової поведінки. Психологічне і соціальне благополуччя особистості та населення в умовах пандемії Covid-19: теорія і практика: Збірник матеріалів наук. практ. інтернет-конф. м. Одеса. ОНУ імені І.І. Мечникова. 9 квітня 2021 р. Редкол.: Л.М. Дунаєва, О.І. Кононенко, Л.С. Смокова, А.Х. Гудімова. Одеса. ОНУ, 2021. 17-19.

Кучеренко Є., Півень Л. (2021). Теоретико-методологічні засади застосування психосинтезу в роботі з розладами харчової поведінки. HUMANITARIUM, 44(1), 103-115.

Півень Л.В., Кучеренко, Є.В. (2022). До проблеми структури уявлень студентів про успішність особистості. Перспективи розвитку сучасної психології: збірник наукових праць. Випуск 11. Переяслав: УГСП, 2022. 187-193.

Mariana Romanenko, Julius Schuster, Liubov Piven, Liudmyla Synieok, Tetyana Dubiley, Liudmyla Bogomaz, Andreas Hahn, Mattea Müller (2024). Association of diet, lifestyle, and chronotype with metabolic health in Ukrainian adults: a cross-sectional study. Scientific Reports 14(1), 5143.

Liubov Piven, Mariana Romanenko, Svitlana Fus, Evgen Kyrylenko, Tetiana Papurina, Liudmyla Synieok (2024). Dietary patterns, plasma and hair trace element in Ukrainian cohort of adults during COVID-19 pandemic: a crosssectional study. Ageing and longevity 5(1), 10-20.


Фармагей Олександр Іванович, військовий психолог, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, професор, професор кафедри психології, науковий консультант Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії наук України, доцент кафедри загальної та соціальної психології навчально-наукового інституту підготовки кадрів суспільної безпеки та психологічної служби Національної академії внутрішніх справ України, член Української асоціації неінструментальної детекції брехні, полковник, експерт Українського центру аналітики і безпеки.
 
 
 
 
 
 
 
 

Гущина Тетяна Юріївна, практична психологиня, кандидатка психологічних наук, доцентка, фахівчиня з тілесно-орієнтованих практик в психологічній допомозі дорослим, травмотерапевтка, доцентка кафедри психології
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Біографічна довідка

Народилася у 1968 року в Києві.

Освіта

У 1998 році закінчила Київський міжрегіональний інститут вдосконалення вчителів імені Бориса Грінченка за спеціальністю «Практична психологія».

У 2008 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Внутрішньоособистісний конфлікт як фактор соціалізації студентів» і отримала науковий ступінь кандидата психологічних наук.

2023

Центр українсько-європейського наукового співробітництва, програма підвищення кваліфікації «Саморозвиток

у професійному становленні освітянина та науковця».

2023

Інститут травмотерапії, ГО «Харківський фонд психологічних досліджень», програма підвищення кваліфікації «Супровід тілесних процесів та інструменти роботи з проявами шокових реакцій».

2023

Інститут травмотерапії, ГО «Харківський фонд психологічних досліджень», програма підвищення кваліфікації «Супровід тілесних процесів та інструменти роботи з проявами шокових реакцій».

Досвід роботи

1998–2015

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», доцентка кафедри психології і педагогіки.

У 2014 році просвоєно наукове звання доцента кафедри психології і педагогіки.

2023–2024

Таврійський національний університет імені В. В. Вернадського, доцентка кафедри психології, філософії та суспільних наук.

З 1998 року має приватну психологічну практику.

Участь у проєктах, суспільна діяльність

У 2022 стала психологинею-волонтеркою у Благодійній організації «Міжнародний рух за права потерпілих внаслідок російської агресії».

З 2024 року членкиня Української асоціації психосинтезу та психотерапії.

Основні наукові праці:

Гущина, Т. Ю. (2011). Самореалізація у студентському віці: уявлення та мотиваційні преференції. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Психологічні науки, Вип. 94, т. І. Чернігів, 130-133.

Гущина, Т. Ю. (2011). Професіоналізація педагогів профільної шкільної освіти. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Філософія. Психологія. Педагогіка. №1 (31). Київ , 128 -131.

Гущина, Т. Ю., Мелащенко, О. М. (2013). Вікова психологія: методичні рекомендації для вивчення дисципліни «Вікова психологія» для студентів напряму підготовки 6.030101, 6.030401. Київ : ІВЦ «Видавництво «Політехніка».

Гущина, Т. Ю. (2013). Смислові індикатори системи са оставлення в студентському віці. Вісник післядипломної освіти: зб.наук.праць. Київ : Ун-т менедж.освіти НАПН України, 90-97.

Гущина, Т. Ю. (2013). Конфліктологічний підхід до проблеми соціалізації. Вісник Одеського національного університету. Том.18. Вип.23. Одеса, 78-87.

Гущина, Т. Ю. (2013). Психолого-педагогічний аналіз самоосвітньої діяльності як професійної якості. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Частина ІІ. Вип..121, ч.2. Кіровоград, 218-222.


Широкова Анна Валентинівна, практична психологиня, магістерка психології, сертифікована фахівчиня з психосинтезу, співзасновниця та членкіня правління Українського інституту психосинтезу, асистентка кафедри психології
 
 
 
 
 
 
 
 
Біографічна довідка

Народилася у 1990 році в Києві. Виховує сина.

Освіта

У 2012 році закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Практична психологія» та здобула кваліфікацію магістра практичної психології, викладача психологічних дисциплін та практичного психолога.

У 2020–2022 роках пройшла сертифікатне навчання з психосинтезу у Вищій школі психосинтезу.

Досвід роботи

2012

Приватна психологічна практика.

2021

Cупервізорка, тренерка навчальних програм

Участь у проєктах, суспільна діяльність

Співзасновниця та членкиня правління Громадської організації «Український інститут психосинтезу».

З 2020 року членкиня Української асоціації психосинтезу та психотерапії.

З 2020 року тренерка дитячої команди, яка бере участь у щорічній всесвітній олімпіаді креативності Destination Imagination (команда є дворазовим переможцем українського етапу та учасницею глобального фіналу в США).

З 2021 року членкиня European Psychosynthesis Association (EPA).

У 2022 році стала співзасновницею та провідною психологинею волонтерського проєкту «Психосинтез у воєнний час».

У 2023 році заснувала психоосвітній проєкт «Психологія простими словами». 


Скляренко Сергій Русланович, психолог-консультант, психотерапевт, магістр психології, аспірант, фахівець з розробки індивідуалізованих практик психологічної самодопомоги дорослим та роботи з парами, голова ГО «Психологія людської долі», засновник «Студії трансформації Сергія Скляренка», волонтер, асистент кафедри психології
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Біографічна довідка

Народився в 1992 році в Києві.

Освіта

У 2020 році закінчив Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди та отримав диплом магістра з відзнакою за спеціальністю «Психологія». Має кваліфікацію викладача психологічних дисциплін та психолога-консультанта.

У 2024 році завершив підготовку до захисту дисертації на здобуття PhD

зі спеціальності «Педагогічна та вікова психологія» на тему: «Психологічні чинники розвитку асертивності психологів-консультантів у процесі професійної підготовки».

Участь у проєктах, суспільна діяльність

З 2016 року провадить активну громадську діяльність з метою захисту демократичних прав та свобод людини, а також ініціює громадські ініціативи щодо оптимізації системи психологічної допомоги населенню.

В 2023 році заснував громадську організацію «Психологія людської долі».

В 2023 році заснував та очолив Асоціацію кармотерапії та психології.

Є дійсним членом Української асоціації психосинтезу та психотерапії, Центру українсько-європейського наукового співробітництва та членом ГО «Прожектор», де здійснює експерту діяльність в галузі психології та надає волонтерську психологічну допомогу.

Основні наукові праці

1. NIKOLAIEV, L., HERASINA., S, HRECHANOVSKA, O., VLASENKO, O., SKLIARENKO, S.,HRANDE, K. Development of Assertiveness of the Individual as a Subject of Communication. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2023 Vol. 15. P. 210-228. https://doi.org/10.18662/rrem/15.2/730

2. Скляренко, С.Р., Ніколаєв, Л.О. (2020). Психологічні особливості емпатії особистості у період дорослішання. Перспективи розвитку сучасної психології: збірник наукових праць. Випуск 7. Переяслав : ПХДПУ, C. 177-185

3. Ніколаєв Л.О., Скляренко С.Р. (2021). ФЕНОМЕН РОЗВИТКУ ЕМПАТІЇ ОСОБИСТОСТІ У ПЕРІОД ДОРОСЛІШАННЯ:СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Питання психології. Вісник Національного університету оборони України 3 (61). 2021.DOI: 10.33099/2617-6858–21–61–3–73-81

4. Скляренко, С.Р. (2023). РОЛЬ АСЕРТИВНОСТІ В ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ ПСИХОЛОГА-КОНСУЛЬТАНТА В УМОВАХ СОЦІАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ. «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») No 10(28). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-10(28)-657-667.

5. Скляренко, С. Р. (2023). ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПСИХОЛОГІВ-КОНСУЛЬТАНТІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. ГАБІТУС, Випуск 50. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2023.50.22.

Кафедра психології
Директор програми
Єгор Кучеренко
Контактна інформація
Адреса:Київ, вул. Бориспільська, 2
Email:psychology@kmu.edu.ua
Тел.:‭+380 (63) 057 85 20
Сайт:‭kmu.edu.ua
ПОДІЇ | Всі Події
20
СІЧ
Лекція Півень Любові Валентинівні «Розлади харчової поведінки в медико-психологічній практиці»
Захід відбудеться 20 січня 2025 року о 16:00 у Київському Медичному Університеті за адресою: Бориспільська, 2, «Discovery Hall» (лекторій №302).
20 Грудня 2024
НОВИНИ КАФЕДР | Всі новини
Новини кафедри анатомії, топографічної анатомії та оперативної хірургії
10 грудня 2024 року на кафедрі анатомії, топографічної анатомії та оперативної хірургії  сту...
19 Грудня 2024
Триває практика у студентів-стоматологів
У студентів 5 курсу стоматологічного факультету вже третій тиждень триває виробнича лікарська пра...
16 Грудня 2024
Новини кафедри української та латинської мов
Профорієнтаційна робота – запорука правильного вибору професії у майбутньому! Протягом жовтня-гру...
16 Грудня 2024
Новини кафедри дитячої терапевтичної стоматології: завершення циклу ТУ «Професійні шкідливості лікарів-стоматологів»
09 грудня 2024 року на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології завершився цикл ТУ «Професійні ...
13 Грудня 2024
Профорієнтаційна робота кафедри соціально-гуманітарних дисциплін
Профорієнтаційна робота з молоддю – один з напрямів роботи сучасного закладу вищої освіти. З осен...
13 Грудня 2024
ОФІЦІЙНІ ПОРТАЛИ
ПАРТНЕРИ | Всі Партнери